Az Új Szövetség eredeti nyelve görög. A szó, amit magyarul úgy fordítottak, hogy Keresztelő, keresztel, megkeresztelkednek, keresztség, stb. a görögben ez baptizw-baptizo (bap-tid’-zó). A “baptidzó” szó világosan azt jelenti, hogy bemerít, más szóval teljesen víz alá merít. Ezt az eseményt írja le a Biblia, amikor megkeresztelkedésről olvasunk benne. Például a Máté 3:16-ban: ,,És Jézus megkeresztelkedvén, azonnal kijöve a vízből; és ímé az egek megnyilatkozának néki, és ő látá az Istennek Lelkét alájőni mintegy galambot és ő reá szállani.” És a Csel.8:38-ban: ,,És megállítá a szekeret; és leszállának mindketten a vízbe, Filep és a komornyik; és megkeresztelé őt.” A Római levél 6. részében pedig a megkeresztelés úgy van meghatározva, mint Jézus halálának, eltemetésének és feltámadásának a képe. Ha ezt a meghatározást a vízzel történő meghintésre kellene alkalmaznunk, akkor az nagyon gyengén illusztrálná az eltemetést, és hol lenne a feltámadás eseménye? Kétségkívül a bemerítés az egyetlen olyan kifejezés, ami pontosan meghatározza a megkeresztelést.
Lehet néhány tévedés a magyarban, mert a Keresztelő, megkeresztel, keresztség, keresztel, stb. szavakat gyakran hozzák kapcsolatba a meghintéssel. Látnunk kell, hogy a Keresztelő, keresztel, keresztség szavak biblikus jelentése: “baptidzó”, vagyis valakit teljesen víz alá meríteni, és a felekezeti névre való történelmi és biblikus utalás, a Baptista, azokat jelenti, akik teljesen víz alá merítenek.
Hisszük, hogy a keresztyén bemerítés a hívő víz alá merítése az Atya, a Fiú és a Szent Lélek nevében, a helyi gyülekezet engedélyével, hogy ünnepélyesen kimutassa a megfeszített, eltemetett és feltámadt Megváltóba vetett hitét, abban az értelemben, hogy meghaltunk a bűnnek és feltámadtunk egy új életre. Ez előfeltétele a gyülekezeti kapcsolat kiváltságának és az Úrvacsorának, amikor a gyülekezet tagjai a kenyér és a szőlőtő gyümölcsének szent használatával megemlékeznek Krisztus szeretetéről, mely annyira nagy volt, hogy Ő meghalt értünk. Az Úrvacsorát mindig komoly önvizsgálat előzi meg.
Csel. 8:36-37 „Mikor pedig menének az úton, jutának egy vízhez; és monda a komornyik: ímhol a víz; mi gátol, hogy megkeresztelkedjem? Filep pedig monda: Ha teljes szívből hiszel, meglehet. Az pedig felelvén, monda: Hiszem, hogy a Jézus Krisztus az Isten Fia.”
Róma 6:3-4 „Avagy nem tudjátok-é, hogy a kik megkeresztelkedtünk Krisztus Jézusba, az ő halálába keresztelkedtünk meg? Eltemettettünk azért ő vele együtt a keresztség által a halálba: hogy miképen feltámasztatott Krisztus a halálból az Atyának dicsősége által, azonképen mi is új életben járjunk.”
Lukács 22:19-20 „És minekutána a kenyeret vette, hálákat adván megszegé, és adá nékik, mondván: ez az én testem, mely ti érettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre. Hasonlóképen a pohárt is, minekutána vacsorált, ezt mondván: e pohár amaz új szövetség az én véremben, mely ti érettetek kiontatik.”
1.Korinthus 11:18 „Mert először is, mikor egybegyűltök a gyülekezetben…”
1.Korinthus 11:24 „És hálákat adván, megtörte és ezt mondotta: Vegyétek, egyétek! Ez az én testem, mely ti érettetek megtöretik; ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.”
1.Korinthus 11:25 „Hasonlatosképen a pohárt is vette, minekutána vacsorált volna, ezt mondván: e pohár amaz új testamentom az én vérem által; ezt cselekedjétek, valamennyiszer isszátok az én emlékezetemre.”
Mt. 3:6. Jn. 3:23. Mt. 3:16. Mt. 28:19. Rm. 6:3-5. Kol. 2:12. Csel.2:41-42. Mt. 28:19-20.